|
|
ESSAYET
norsk
1.2 våren
2002 DISPOSISJON OVER FØRELESNINGA I.
Kva er essay?
II. Essayets
historikk
III. Essayteori "Essayets særmerke og topoi" – teoriartikkel av Gerhard Haas (eller essayets virkemiddel og kjenneteikn): Spasertur Samtale Prosessualitet Open form Dialektikk Perspektivisme Utprøving Systemfridom Mognad og skeptisisme Fridom og leik Kritikk Forming av det forma IV. Kommentar til
noen av dei andre essaya i kompendiet V. Essayet som
sjanger i skole og utdanning OPPGÅVER TIL EMNET
ESSAY Essayet i
grunnskolen og i L 97
EKSAMENSOPPGÅVER OM ESSAYI. Gjer
greie for viktige kjenneteikn ved essaysjangeren. Vis deretter korleis slike
kjenneteikn kjem til syne i Aksel Sandemoses roman "En flyktning krysser
sitt spor". (pensumtekst) II.
Peik på essaytrekk i essayet "Hva forfatteren har ment med boka" av
Atle Næss og gå i samtale med noen av refleksjonane til Atle Næss. (ukjent
tekst). III.
Gi ein presentasjon av essaysjangeren. Peik på essaytrekk i essayet "Om
steling" av Einar Økland og drøft noen av refleksjonane til Einar Økland.
(Dette essayet finst i kompendiet) IV.Korleis
kan ein grunngje arbeidet med essayet i grunnskolen? Korleis vurderer du
arbeidet med essayet i skolen samanlikna med andre sjangrar? I L 97 for 9.
klasse står det at elevane skal "lese essay og skrive essayliknande
tekstar". Drøft korleis ein kan arbeide med essaysjangeren på
ungdomstrinnet (og evt. tidlegare), og kva for plass essayet bør ha i lærarutdanninga. |